تنهایی ایران

مثبت نیوز – این نشانه قدرت اتحادیه اروپا نیست که در برابر جنایات اسرائیل ذلیل و حامی باشد و همزمان مواضع سیاست خارجی خود را به حراج بگذارد. این نشانه ضعف است.

 

پیش از شکل‌گیری اتحادیه اروپا غیرممکن بود که کشور‌های آن اتحادیه چنین مواضع ضدحقایق را اتخاذ کنند. حال چه اتفاقی افتاده است که به‌جای قدرتمندتر شدن ضعیف شده‌اند؟ به حراج گذاشتن اصول سیاست خارجی یکی از علل ناامنی و بی‌ثباتی در جهان است.
از حدود سال۲۰۱۴ اتحادیه اروپا و ایالات متحده با بی‌مسئولیتی هرچه تمام‌تر در امور داخلی اوکراین دخالت کردند تا سرانجام شعله حساسیت روسیه نسبت به امنیت ملی خود را شعله‌ور کردند و یکی از عوامل برافروختن آتش جنگ اوکراین شدند و حالا با یک جنگ فرسایشی مواجه شده‌اند که معلوم نیست سرنوشت آن چه خواهد شد؟
این اتحادیه به‌جای حل مسئله اوکراین دوباره دارد مشکلات خود را به جا‌های دیگر سرریز می‌کند. دقیقاً همان کاری که پس از جنگ جهانی اول به‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم در مورد فلسطین انجام دادند و با انتقال یهودیان به آنجا نطفه بحرانی را کاشتند که معلوم نیست کی به پایان خواهد رسید. تجربه فلسطین و اکنون اوکراین به آن اندازه آموزنده است که از این نوع دخالت‌ها و تحریک‌های منطقه‌ای به‌ویژه در خارج از اروپا پرهیز کنند.
اروپا می‌تواند مواضع خود را به شما بفروشد، ولی هنگام ضرورت جاخالی خواهد داد. چرا؟ به همین دلایلی که امروز مواضع خود را به حراج گذاشته است. بنابراین، این اشتباه را نکنید که مسائل منطقه‌ای خود را نزد بیگانگان ببرید.
یرانیان از هر دسته و جناحی که باشند، امروز دو نکته و اصل سیاست خارجی بیش از گذشته مورد توجه‌شان قرار گرفته است.
اول اینکه کشور‌های دیگر حتی اگر بلوک به‌ظاهر بزرگی مثل اتحادیه اروپا هم باشند در صورت نیاز، مواضع خود را فروخته و به حراج می‌گذارند. دوم اینکه، هیچ کشوری قرار نیست خیر ما را بخواهد؛ چه هند و روسیه و چین باشد و چه اروپا و آمریکا، و در این میان از همه بدتر اسرائیل است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.