برنامه جامع تپسی وارد رقابت صحنه نبرد شد

مثبت نیوز – تپسی دیگر فقط تاکسی اینترنتی نیست و به یک اپ جامع تبدیل شده است.

 

اُفود تغییر برند داده و به تپسی فود تبدیل می‌شود. کار افود با مشهد آغاز خواهد شد و تا پایان تابستان به تهران می‌رسد.

برند دارتیل به زودی تبدیل به تپسی شاپ خواهد شد و به سوپراپ افزوده می‌شود.

اُکالا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به زودی ری برند می شود. با توجه به اینکه این برند اندازه‌ بزرگ‌تری دارد و لیدر بازار سوپرمارکت محسوب می شود با ملاحظات بیشتری انتقال آن به تپسی دنبال می‌شود.

گلرنگ مالک سه اپلیکیشن مهم ارسال سریع مسافر و بار یعنی زپ، الوپیک و موتوپیک هم هست، در حوزه سرگرمی مالک پلتفرم فیلم‌نت است، در حوزه وام‌های خرد اپلیکیشن تارا را دارد و در حوزه اقامت و هتلینگ اپلیکیشنی به نام «شب».

نکته جالب در حوزه اقتصاد سیاسی است.

اسنپ و تپسی ساختارهای کاملا متفاوتی از نظر سهامداری دارند. سهامداران اسنپ عبارتند از ۶۰ درصد متعلق به ایرانسل که خود شراکتی است بین شرکت MTN آفریقای جنوبی و بنیاد مستضعفان و شرکت راکت اینترنت که سهامداران عربستانی – آلمانی دارد و شرکت هایپر استار که یک شرکت فرانسوی با سهامداران اماراتی است. بنابراین عملا اسنپ یک شرکت با سرمایه‌گذاری خارجی و البته با شراکت یکی از مهم‌ترین نهادهای عمومی غیردولتی ایران یعنی بنیاد مستضعفان است.

تپسی اما شرکتی است که وارد بورس شده و بخشی از سهام آن(حدود ۳۱ درصد) در دست سهامداران بورسی است و حدود ۶۹ درصد از آن از طریق شرکتی به نام شرکت گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی در دست هلدینگ گلرنگ است.

مقالات مرتبط

زیباترین کارت‌ بانکی ایران کدام است؟

مثبت نیوز – کارت، دیگر تنها یک تراکنش نبود؛ تبدیل شده بود…

7 آبان 1404

تعرفه تبلیغ در شبکه نمایش خانگی

مثبت نیوز – تبلیغات بخش جدایی‌ناپذیر اقتصاد این پلتفرم‌هاست.   باتوجه‌به هزینه…

27 مهر 1404

وضعیت مبهم صرافی اکسکوینو

مثبت نیوز – اکسکوینو، از قدیمی‌ترین صرافی‌های رمزارز، با بلوکه‌کردن دارایی‌ها، اعتماد…

23 مهر 1404

دیدگاهتان را بنویسید