بررسی وضعیت فعالیت‌های فراغتی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

مثبت نیوز – آمارها نشان می‌دهد که ۸۹.۵ درصد از دانشجویان به‌طور روزانه از تلگرام استفاده می‌کنند و اینستاگرام نیز با ۸۵.۷ درصد استفاده در جایگاه دوم قرار دارد.

 

۹۰ درصد از دانشجویان از تلگرام استفاده می‌کنند که این رقم دو برابر میانگین جامعه است. در مورد واتس‌اپ نیز دانشجویان دو برابر بیشتر از جامعه عمومی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و در مورد اینستاگرام مصرف آن در بین دانشجویان ۳۰ درصد بیشتر از مردم عادی است.
یکی از نکات جالب توجه، حضور ۲۳ درصد از دانشجویان در توئیتر است که بسیار بیشتر از میزان استفاده عموم مردم از این پلتفرم است.

بر اساس اطلاعات موجود، تنها ۱۱ درصد از دانشجویان با صدا و سیما ارتباط دارند که رقمی تقریبا مشابه با مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای است.

تنها ۱۶.۹ درصد از دانشجویان معتقدند که بیشتر مردم قابل اعتمادند. این رقم در مقایسه با اعتماد عمومی جامعه که حدود ۲۵.۲ درصد است، پایین‌تر است.

در بهمن‌ماه سال گذشته، ۷۳ درصد از دانشجویان به این پرسش که «آیا بیشتر مردم قابل اعتمادند؟» پاسخ منفی داده‌اند؛ اما این رقم در اردیبهشت امسال به ۷۸ درصد افزایش یافته است. این آمار نگران‌کننده، نشان از افزایش بی‌اعتمادی در بین دانشجویان به مردم و جامعه دارد.

در بررسی فعالیت‌های روزانه دانشجویان، یافته‌ها نشان می‌دهد که تنها ۲۱ درصد از آنان هر روز ورزش می‌کنند، درحالی‌که ۵۷.۶ درصد از دانشجویان به معاشرت با دوستان خود می‌پردازند.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.