آشپزخانه ایرانی آریانا در لیست زیباترین رستوران‌های جهان

مثبت نیوز – ‌رویداد سالانه ورسای، که یک جایزه جهانی معماری و طراحی است، زیباترین رستوران‌های جهان برای سال 2024 را معرفی کرده و اسم یک رستوران ایرانی در آن به چشم می‌خورد. این لیست شامل ۱۶رستوران تازه افتتاح‌شده از پاریس تا دوبی است.

 

صاحب این رستوران از معروف‌ترین آشپزهای ایرانی در جهان است که برای مراسم بزرگی مثل اسکار و گلدن گلوبز کار کرده و افرادی مثل نیکول کیدمن و برد پیت او را برای مهمانی‌های خود استخدام کرده‌اند.

این اولین‌بار نیست که اسم آشپزخانه ایرانی آریانا در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. سال گذشته مجله لوکس‌بوک، این رستوران را در لیست لوکس‌ترین رستوران‌های دوبی آورد؛ همچنین بارها منتقدان غذا، آشپزخانه ایرانی آریانا را به عنوان بهترین رستوران ایرانی دوبی معرفی کرده‌اند. این رستوران در هتل آتلانتیس رویال، مجلل‌ترین هتل امارات و خاورمیانه واقع شده. کسی که پشت این رستوران موفق ایستاده، سرآشپز، نویسنده و شخصیت تلویزیونی معروف ایرانی، آریانا باندی است.

سال‌ها پیش یک برنامه آشپزی در نشنال‌جئوگرافیک پخش شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. آریانا باندی آشپز و نویسنده ایرانی- آمریکایی سال 2015 به ایران آمد و به مدت دو سال در ایران ماند و با سفر به شهرهای ایران و آشنا شدن با فرهنگ غذایی مناطق مختلف برنامه تلویزیونی ساخت.

بعد از پخش همین برنامه بود که حاکم دوبی شیخ محمدبن راشد آل‌مکتوم، با او تماس گرفت و باندی را به یک افطار در امارات دعوت کرد. باندی که با همسر و پسر کوچکش در سان فرانسیسکو زندگی می‌کرد، مدتی بعد از سفرش به دوبی، دوباره تماسی از شرکت سرمایه‌گذاری دوبی دریافت کرد.

آن‌ها به او پیشنهاد دادند یک رستوران در مرکز لوکس اقامتی آتلانتیس‌رویال باز کند. آریانا این پیشنهاد را قبول کرد و قرار بود در سال 2019 این رستوران باز شود اما شیوع کرونا این افتتاحیه را به تعویق انداخت. او حالا یک سالی است که رستورانش را به نام همان شوی تلویزیونی معروف راه‌اندازی کرده است. آریانا بعد از راه‌اندازی این رستوران در مصاحبه‌ای با مجله ووگ گفت که نقل مکان به دوبی باعث شد تا بتواند بیشتر به ایران سفر کند و پسرش فارسی را کامل یاد بگیرد. او همچنین یک خانه تاریخی در کاشان خرید و بعد از بازسازی، آن را به یک مرکز آموزش آشپزی تبدیل کرد.

آریانا باندی 50ساله، علاوه بر موفقیتی که در رستوران‌داری و برنامه تلویزیونی‌اش به دست آورده، در نویسندگی هم به موفقیت‌های چشم‌گیری رسیده است. او دو کتاب آشپزی نوشته که یکی از آن‌ها شامل بیش از 100دستور پخت شیرینی‌ بدون گلوتن و لبنیات می‌شود. کتاب دوم او که به فارسی هم ترجمه شده، «انار و گل سرخ» است که در سال 2012، برنده جایزه کتاب آشپزی گورماند شد. مسابقه جهانی گورمند، بزرگترین مسابقه کتاب‌های آشپزی است و از لحاظ مهم بودن با اسکار برابری می‌کند.

باندی وقتی پنج ساله بود، در خلال انقلاب ایران، از رشت، به همراه خانواده به سوئیس رفت. پدرش هم که بیشتر عمر خود را در فرانسه زندگی کرده بود، اولین رستوران فرانسوی ایران را به نام «شِی‌میشل» راه اندازی کرد. بعد از انقلاب ایران این رستوران بسته شد و پدر آریانا دومین رستوران فرانسوی- کالیفرنیایی خود را در بورلی‌هیلز به نام کلاب 22 به راه انداخت.

آریانا باندی که تجارت بین‌المللی و بازاریابی خوانده بود با حمایت مالی عمویش وارد یکی از بهترین مدرسه‌های شیرینی‌پزی جهان یعنی کوردون بلو شد. او سپس سرپرستی شیرینی‌پزی هتل ماندرین در لس‌آنجلس را برعهده گرفت.

 

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.