رقابت تولیدکننده و پخش کننده

مثبت نیوز – روبیکا و ویستا مدیا را می‌توان موفق‌ دانست.

 

پلتفرم‌هایی که تحت مالکیت ایرانسل و همراه اول هستند و نام‌هایی چون بنیاد تدبیرِ ستاد اجرایی فرمان امام حوالی‌شان شنیده می‌شود.

برخلاف نماوا و تماشاخونه، روبیکا از همان ابتدا قصدی برای تولید محصول نداشت.

روبیکا با قرارداد‌هایی با پلتفرم‌های جریان اصلی، سعی کرد محتوای پلتفرم‌ها را بدون نیاز به خرید اشتراک و صرفاً با اینترنت دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به دست مخاطبان برساند.

البته همیشه اخباری منتشر شده که قرار است پخش سریالی به صورت تمام و کمال به این پلتفرم واگذار شود(مثل 87 متر عیاری) اما این اتفاق هیچ‌گاه نیفتاده و روبیکا تنها در جایگاه بازنشرکننده محتوای پلتفرم‌های اصلی قرار گرفته است.

در نقطه مقابل روبیکا، ویستا مدیا قرار گرفته، شرکتی که تحت مالکیت ایرانسل، دست به تولید رئالیتی‌شو‌هایی نظیر سرگیجه و اسکار و سریال‌هایی چون «دیو ماه پیشونی» زد. با این حال ویستامدیا هم ریسک تأسیس پلتفرم و فروش اشتراک را نکرد و محتوای تولیدی خود را به پلتفرم‌های جریان اصلی(فیلیمو، فیلم‌نت و نماوا) واگذار کرد.

mosbatnews

مقالات مرتبط

بحران برق از کجا نشات می گیرد؟

مثبت نیوز – در اوایل دهه ۱۳۸۰، قیمت برق در سطحی بسیار…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

سیر تحول مونتاژ خودرو از سال 1340 تا 1396

مثبت نیوز – پیش از آنکه بازار ایران توسط چینی‌ها تسخیر شود،…

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

خیریه مولی‌الموحدین تاجر شماره یک فلات ایران!

مثبت نیوز – بهمن سال گذشته مدیرعامل کرمان‌موتور طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور…

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید